2018-02-22
Нос - 19.00 ч. - Голяма сцена

НОС

от Николай Василиевич Гогол

превод Александър Илиев

драматургия и постановка проф. дин Андрей Толшин – Русия (гост)

музикално оформление Дмитрий Шостакович

сценография и костюми: проф. д-р Александър Илиев

снимки Теодора Тодорова (III курс „Фотография“)

IV курс „Театър на движението – Пантомима“,
клас проф. д-р Александър Илиев
 

гост-актьори Крис Атанасов и Александър Недялков (II ДТ – ПМ, клас доц. Александра Хонг)

ГАЛЕРИЯ

 

Действащи лица и изпълнители:

Майор Ковальов - Филип Дончев

Носът - Александър Недялков (клас доц. Александра Хонг)

Иван Яковлевич - Даниел Найденов

Прасковя Осиповна - Йоана Иванова, Лилиа Христова

Шилер - Крис Атанасов (клас доц. Александра Хонг)

Хофман - Кръстьо Методиев

Жената на Шилер - Йоана Цекова, Надежда Ганчева

Штаб-офицерша Подточина - Глория Георгиева,
Дани Атанасова
 
Пелагия, дъщеря - Берна Касимова, Инна Димитрова

Докторът - Кръстьо Методиев

Полицаят - Крис Атанасов (клас доц. Александра Хонг)

2 Старици - Глория Георгиева, Дани Атанасова

Портиерът - Александър Недялков (клас доц. Александра Хонг)

Младежът - Александър Недялков (клас доц. Александра Хонг)

Дами - Берна Касимова, Инна Димитрова, Йоана Цекова, Надежда Ганчева

"Спектакълът по повестта на Н. В. Гогол „Нос“ включва в себе си и няколко фрагмента от „Невски проспект“, както и герои от други произведения на автора. Основа на представлението е разгръщането на едно неправдоподобно и свръхестествено събитие. Самият Гогол нарича странния си сюжет „чепуха“ или „глупост, безсмислица“. В него се съединяват невероятния свят на Хофман и офортите на Гоя, пречупени през фантазията на Гогол. Жанрът на спектакъла е гротеска, в която се сблъскват и противопоставят светът на малкия човек, светът на неговите мечти, реалният свят и фантастичният свят на абсурда. В тази „карета от четири свята“ най-важният образ е светът на Петербург, свят на измами, на двойници, на илюзии. Тези светове се преплитат и създават атмосферата на спектакъла, съединявайки реализъм и илюзия. Мотор на действието е образът на малкия човек и неговия двойник, чувството и неговата тъмна страна. Тази двойственост и огледалност изострят социалните и нравствените конфликти, насъсквайки един срещу друг и сблъсквайки характерите. Център в спектакъла е колективно създавания образ на мрачния Петербург и неговата атмосфера. Дворцовият Петербург с неговите интриги е вън от темата на това представление. Тук той е разкрит само като статичен идеал. В този спектакъл изследваме човека и неговата сянка, съпоставен с ореола на културния петербургски гражданин и неговия златен блясък. Тук се сблъскват „Лицата“ на града. Това са два непримирими свята: на онези жители, които се стремят все нагоре по йерархичната стълба и са готови на всичко, и светът на богатството, разкоша, превърнат в пиедестал на недостижимата „Мечта“. В него попадат само избраните „Носове“. Това са властващите „Носове“, важните „Носове“. Към тях са се насочили малките „Носове“. Включени в тази игра на достигане на недостижимата цел и борба за всяко стъпало, „Носовете“ се срещат, катерят, падат, изправят се и отново се втурват нагоре като във фантастично перпетуум мобиле."

проф. Андрей Толшин.

 

Рецензия на д-р Юлиан Митев за "НОС" в чуждестранната преса

"Нос" във вестника на Санктпетербургския държавен културен институт (СПбГИК)

 

БИЛЕТИ МОЖЕ ДА ЗАКУПИТЕ ОТ КАСАТА НА ДРАМАТИЧЕН ТЕАТЪР ИЛИ НА http://www.eventim.bg

Календар